Czasy w których nauczycielki przedszkola czytały nuty i  grały na instrumencie  nalezą do przeszłości. Wprawdzie pianino dalej zajmuje  honorowe  miejsce na sali przedszkolnej,   ale  już dawno przestało stanowić centrum życia muzycznego  przekształcając się w sprzęt o charakterze użytkowym będąc np. wygodną  półką na książki, płyty i odtwarzacz CD.

Przygotowanie muzyczne nauczycielek przedszkola zależy od wielu czynników, nacisk kładzie się raczej na przygotowanie pedagogiczne.  Jak w tej sytuacji wykorzystać olbrzymi potencjał pedagogiczny nauczycielek przedszkola w kreowaniu w zajęć muzycznych, do których zostały zobligowane,  nie zawsze posiadając odpowiednie kompetencje muzyczne?

Jakimi narzędziami  powinna dysponować nauczycielka przedszkola, aby zajęcia muzyczne przebiegały  na dobrym poziomie?  Czy wystarczy dobry głos, poczucie rytmu, umiejętności taneczne, czy też odpowiednie wykorzystanie nowych technologii w procesie edukacji?

Zapraszam do dyskusji